Bilateral train-ride (NaPoWriMo 24)

I’m taking the train
to university
Through a window
the sun throws a kaleidoscope
of colors
phosphenes in my eyes
I turn my head away
look down at my mobile
rather than into this amaranthine light
which masks the routine outside
house, house, tree, tree, street, street,
umbrellas in the rain,
hotpants in the sun
Not today though.
Finally I succumb to the magnetism of light
I look up
Unabashed I let myself be blinded,
warmed by the alluring rays
Good morning sun!

 

Today’s prompt over at NaPoWriMo.net was to write a „mix-and-match-poem“, using both very fancy vocabulary, and day-to-day words. I wanted to write this poem in my mother tongue originally, but I didn’t come up with as many fancy words, as I’d wanted. For English, I had a ressource to use in addition to some words of my own. An american penpal of mine writes poetry as well and some with very intricate vocabulary. I remember one poem, where I felt like having to look up almost half of the words. Luckily, I keep my letters, and found it again. Thanks for your words! :)

Die heutige Anregung für den NaPoWriMo war es, ein Gedicht zu schreiben, dass gehobene Sprache mit belanglosen Alltagsvokabeln mischt. Eigentlich hatte ich es auf Deutsch schreiben wollen, aber das Duden Fremdwörterbuch hat mich eher abgeschreckt, denn inspiriert. Auf Englisch hatte allerdings noch eine andere Quelle zur Verfügung, nämlich die Gedichte von einer amerikanischen Brieffreundin. Ich erinnerte mich an eines, bei dem ich gefühlt fast die Hälfte der Worte nachschlagen musste. Zum Glück hebe ich die Briefe auf und hab es wieder gefunden. Danke für deine Worte!

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s