Wandering thoughts

Hey you, out there, careful, watch out:
My thoughts, they are around about…
Somebody, help me rein them in!
They really need some discipline
They run around, run wild and stray
I need them here, they are away
They wander off to look at sweets,
at poetry, books, recipe-treats
to stare at things they can’t yet have
when I need focus on terms and graphs,
false friends, translations, coding rules:
so much to study, yet ridicule
me, that is what right now they do
O thoughts, please come back here, will you?

There I was, almost bragging about the way I can bring myself to concentrate on studying. And here I am, straying from one interesting website to another, instead of concentrating on the week’s exams coming up.

Tja, so kanns gehen, wenn man den Mund zu voll nimmt. Ich dachte, ich könnte mich gut auch länger aufs Lernen konzentrieren, aber jetzt bin ich hier und komme von einer interesanten Seite auf die nächste, anstatt mich auf die Prüfungen, die diese Woche noch anstehen zu konzentrieren.

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s