NaPoWriMo 25: Purse of Words

Carmine – the name of a book
2.7 x 12.5 x 17.5 in centimeters
nearly three years in time
worlds in words
my life in bits and pieces,
traces of ink
It was made to look ancient
imitation of a 1688 binding
metal clasp hugging the pages
red ribbon marks the time and place
Time and I made it look old
worn corners and blots are witnesses
of a journey – mine.
It was and is a place to keep
words of worthiness, secrets, memories
my purse of words
It was my diary when paper was rare,
a physical vessel for my emotions
when nothing else was there
to pour them into,
the ear to hear those whispered thoughts
I hardly dare admit to myself
dreams, touches, fears
encoded in old symbols
making it hard to read
even for me
Pressed flowers between pages
resemble physical reminders of places
I loved
Notes, ideas and empty pages –
the pauses –
complete the story – mine
Pages end,
but the story will go on.

When given the prompt to write about small personal spaces, I first thought to write about my actual purse. Then I went through it and next to coins, old receipts and ids, I found a poem given only to me. And I decided I’d rather write about my book of poetry, the beautiful book I write in.

Als Anregung gab es heute einen Verweis auf das Buch „The Poetics of Space“ (lose übersetzt „Die Poesie des Raums/des Orts“) und die Idee über kleine definierte Räume zu schreiben. Einige Beispiele waren auch genannt: Die Geldbörse, das (Kinder)zimmer… Zunächst wollte ich gleich über Ersteres schreiben und habe mich mit dem Inhalt meines Geldbeutels näher auseinander gesetzt und neben Münzen, Scheinen, einem alten Ausweis und Belegen auch ein Gedicht nur für mich gefunden, zerlesen und fragil, aber noch da. Und habe beschlossen, lieber über mein Gedichtbuch zu schreiben, das einiges mehr an Poesie für mich enthält.

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s